ایمیل دانشگاهی - مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی
خدمات ایمیل دانشگاهی در دانشگاه مازندران
ایمیل دانشگاهی در دانشگاه مازندران برای اعضای هیئت علمی، اشخاص و واحدهای سازمانی در دامنه umz.ac.ir و برای دانشجویان و پژوهشگران در دامنه umail.umz.ac.ir صادر میشود.
نام خدمت: ایمیل دانشگاهی
کد خدمت:
سامانهی خدمت: سامانهی ایمیل دانشگاهی ( mail.umz.ac.ir)
فرایند بهرهبرداری از خدمت:
راهنمای استفاده از خدمت:
اطلاعات تماس با کارشناس:
ایمیل:
itc@umz.ac.ir
شماره تماس:
01135302884
آییننامه و سیاستهای استفاده از خدمت:
مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه مازندران، برای اشخاص (حقیقی یا حقوقی) واجد شرایط، اقدام به صدور حساب کاربری ایمیل دانشگاهی مینماید.شرايط عضويت:
- کارمندان دانشگاه
- اعضای هیئت علمی
- دانشجویان در حال تحصیل مقاطع مختلف دانشگاه
- دانشجویان و اساتید مهمان
- واحدهای مختلف دانشگاه که در چارت حضور دارند
- پژوهشگران و پژوهشگران پسا-دکترا
مقررات عمومی:
- به هر شخص تنها یک حساب کاربری اختصاص داده میشود.
- شخص درخواست کننده مسئول هر گونه سوء استفاده از حساب کاربری میباشد.
- کاربران بدون اطلاع و تایید مرکز فناوری دانشگاه، اجازهی واگذاری حساب و سایر امتیازات به فرد دیگری را ندارند؛ و فرد درخواستکننده مسئول هرگونه استفادهی نابجا میباشد.
- دانشگاه اختیار تعلیق و از بین بردن حساب کاربری در صورت مشاهدهی هرگونه سوءاستفاده را بدون دادن هشدار، دارد.
- استفادهکننده از خدمات مرکز، ملزم به رعایت قوانین عمومی دانشگاه و قوانین دولت در زمینهی فضای سایبری می باشد .
شرایطی که موجب بسته شدن حساب کاربری میشود:
-
اتمام مدت زمان حساب کاربری
-
ارسال هرزنامه های گروهی(Trash، Spam، Bulk mail)
-
استفاده کردن از حساب کاربری جهت تبلیغات
-
استفاده از حساب کاربری دانشگاه جهت مزاحمت برای دیگر کاربران یا صدمه زدن به سایر سرویسهای دانشگاه
-
قراردادن حساب کاربری خود در اختیار دیگران
-
عدم رعایت قوانین عمومی دانشگاه
تبصره1: هر فرد حقیقی مجاز به انتخاب یک نام کاربری میباشد و امکان تغییر آن وجود ندارد، لذا کاربران در هنگام انتخاب نام کاربری مورد نظر، دقت لازم را بعمل آورند.
تبصره 2: : در صورتیکه برای دانشجو بنا به دلایلی فارغالتحصیلی میسر نشود، با اطلاع قبلی رایانامه ایشان غیر فعال خواهد شد.
تبصره3: پس از گذشت یک ماه به صورت خودکار، کلیهی نامه های موجود در پوشه های (Trash، Spam، Bulkmail) حذف میشود.
تبصره 4: هرگونه بازیابی اطلاعات مربوط به صندوق پستی کاربران، شامل هزینه خواهد بود.
اعتبار حساب کاربری:
-
پس از پاك شدن حساب كاربري، ايجاد حساب كاربري جديد و يا فعالسازي حساب كاربري قبلي امكانپذير نميباشد.
-
حسابهاي کاربري کارمندان تا هنگامي كه در استخدام دانشگاه هستند، معتبر است.
-
حسابهاي کاربري واحدها دائمی است، مگر اينکه براي مدت 24 ماه ورود به سیستم نداشته باشند.
-
حساب کاربری دانشجویانی که ارتباط آنها با دانشگاه به طریقی غیر از فارغ التحصیلی (اخراج، محروميت، انصراف، جابجايي و .. ) به پايان برسد، حداكثر تا یک ماه پس از تاريخ قطع ارتباط فعال خواهد بود.
-
در صورت تغییر نوع حساب کاربری (برای مثال تغییر از حساب کاربری دانشگاهی به حساب کاربری دانشجویی) خدمات ارائه شده قبلی که کاربر دیگر مجاز به استفاده نباشد، لغو و دادههای آنها حذف خواهد شد.
-
سیستم به طور خودکار در پایان مدت اعتبار، حساب كاربري و تمامي اطلاعات آن را حذف ميكند. كاربر موظف است قبل از پايان مدت اعتبار حساب كاربري، تمامی اطلاعات موجود در حساب كاربري خود را از روي سيستم بردارد، در غير اينصورت پس از حذف حساب كاربري، مركز مسئوليتي در قبال بازگرداندن اطلاعات پاك شده نخواهد داشت.
امنیت:
- مسئولیت نگهداری کلمهی عبور به عهده کاربر میباشد، با این وجود مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تمام سعی خود را جهت ارائهی یک سرویس امن انجام میدهد.
- مرکز فناوری اطلاعات در مورد بازیابی اطلاعاتی که به دلیل بیتوجهی و سهل انگاری کاربر بوده، هیچگونه مسئولیتی را قبول نمیکند.
- کاربر میباید برای جلوگیری از سوء استفادهی بدافزارها از آدرس ایمیل ایشان، احراز هویت دومرحلهای را فعال کرده باشد.
پرسش و پاسخ های متداول در خصوص ایمیل دانشگاهی:
-
آیا برای دریافت ایمیل آکادمیک باید عضو هیئت علمی باشم؟برای دریافت خدمات ایمیل آکادمیک با دامنه umz.ac.ir باید عضو هیئت علمی و یا عضوی از مجموعه اداری دانشگاه باشید. برای دریافت خدمات ایمیل آکادمیک دانشجویان به آدرس umail.umz.ac.ir مراجعه نمایید.
-
آیا حساب کاربری ایمیل من منقضی خواهد شد؟بله. حسابهای کاربری که بیش از دو سال به حساب خود ورود نکرده باشند حذف خواهند شد
-
فرایند دریافت پشتیبانی به چه صورت است؟- مراجعه کاربر به پورتال مرکز فناوری اطلاعات و مرور سوالات پرتکرار(FAQ)
- فرآیند بازیابی رمزعبور به صورت اتوماتیک؛ با استفاده از روش "بازیابی رمز عبور فراموش شده" امکانپذیر است. در موارد خاص، تنها با نامهی رسمی مدیر مرتبط، امکان بازیابی توسط کارشناس پشتیبانی انجام خواهد شد.
- در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، پشتیبانی به صورت تلفنی با شماره 01135302884 در دسترس خواهد بود. -
آیا راهنمایی مراحل ثبت نام و استفاده موجود هست؟راهنمای ثبت نام و استفاده از این خدمت در همان صفحهی اصلی umail.umz.ac.ir موجود هست. همچنین میتوانید فایل راهنما را از منوی "راهنماها" در سایت مرکز فناوری اطلاعات دریافت کنید